Присутність Польщі в НАТО підтримується більшістю поляків, які вважають цей факт історичною закономірністю. Мені не відомо жодного винятку з досліджень громадської думки, які б показували як кожен з нас інакше розуміє наслідки, зобов’язання і переваги, пов’язані з участю в найпотужнішому союзі оборони в історії ХХ ст. Мої особисті зустрічі та спілкування дають уявлення подібного ставлення співрозмовників, незалежно від віку, освіти і досвіду. Передусім це переконання щодо зміцнення позиції держави на міжнародній арені, зростання її зовнішньої стабільності а також зв’язку власного внеску в спільну безпеку союзників з перевагами, які виникають з участі в Альянсі.
Таке розуміння НАТО не повинне замовчувати той факт, що поширення у Польщі достовірної інформації про НАТО та її шляху до Альянсу не є проста річ. Короткий час, який відділяє нас від набуття членства і дещо довший до поширення можливості доступу до об’єктивних джерел інформації є тільки частковим поясненням такої ситуації. Звичайно, пильний, ретельний дослідник знайде розсіяну, не завжди доступну, достовірну і часто заангажовану інформацію. Однак, це не змінює суті проблеми, що питання безпеки держави, і того, що торкається НАТО не було в нашій країні найбільш важливим предметом систематичної рефлексії і популяризації. Це стосується усіляких досліджень і поширення знань: від навчання в школах різного типу до наукових досліджень.
Тому, також з великою зацікавленістю належить привітати ініціативу Центрального Осередку Вдосконалення Вчителів щодо створення освітнього пакету, який присвячений тій проблематиці, яка є вкрай необхідною для вчителів і учнів гімназій, а також інших навчальних закладів. Освітній пакет Польща в НАТО – піонерське починання в тій сфері - в чіткий, зрозумілий, доступний спосіб представляє базове знання про діяльність Альянсу і членство в Польщі. Публікація систематизує і поширює інформацію про практичну діяльність НАТО, розвіює існуючі стереотипи на цю тему. Зібраний матеріал, який поєднує багато галузей знань і навчальних предметів є сприйнятливим для читача і забезпечує різнобічний підхід до питань, що обговорюються. Зміст пакету дає вчителю підказки як найкраще підготувати і провести лекцію. В багатьох випадках формальна класифікація і підпорядкування конкретному навчальному предметові мають величезне значення.
Опрацьовані допоміжні документи допомагають упорядкувати знання і дають додаткову важливу інформацію. Більше того пакет – компендіум знань та дидактичний провідник – це просто цікаве читання для зацікавлених цим предметом осіб. Можна лише мати надію, що здійсниться сподівання авторів і пакет задовольнить очікування читача.
Роберт Купєцкі,
заступник постійного представника РП в НАТО, 2002р.
|