Понеділок, 23.10.2017, 07:01
УКРАЇНА-ЄВРОАТЛАНТИЧНИЙ ВИБІР
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мои статьи [36]
Старт-пакет [9]
Старт-пакет інформаційних матеріалів зовнішньої політики України у її відносинах з НАТО
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 53
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мои статьи

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «ПОЛЬЩА В НАТО»

 

Зміст програми включає наступні частини:

-               суспільний і політичний контекст програми;

-               програма в контексті освітньої реформи;

-               цілі програми;

-               адреса і партнери програми;

-               структура програми;

-               зміст програми;

-               найкращі способи реалізації програми;

-               методи навчання;

-               оцінювання;

-               еволюція програми.

Програма враховує тематику, пов’язану з діяльністю НАТО, а також з членством Польщі в Альянсі. На її основі викладачі гімназій і вищих навчальних закладів можуть створювати власні навчальні та виховні програми та реалізовувати їх в конкретних школах.

Суспільний і політичний контекст програми

Зміни, які відбулися в Польщі в 1989 році, суттєво вплинули на переорієнтацію зовнішньої політики Польщі та на перетворення польської школи. Так сталося, що вступ Польщі до НАТО в 1999 році співпав з проведенням освітньої реформи. Освітня програма «Польща в НАТО» реалізується протягом всього подальшого періоду здійснення змін в системі освіти та членства Польщі в Північноатлантичному Альянсі та ЄС. Програма пов’язана з реалізацією одного з пріоритетів держави – забезпечення безпеки Польщі завдяки членству в НАТО. Мета програми знайшла відображення в основах загальноосвітніх програм. З цією метою освітня програма надає учням необхідні знання з цих питань, а вчителям – можливості здійснення лекційної та позакласної діяльності.

В наш час вкрай важливим є підвищення якості нашої безпеки, в тому числі завдяки виконанню спільних союзницьких зобов’язань. Членство в НАТО має бути доречно «забезпеченим» не тільки в сфері пристосування, озброєння чи командування, але також в соціальній свідомості суспільства. Вивчення громадської думки свідчить, що відчуття безпеки в польському суспільстві понизилось. Найперше це відноситься до громадської безпеки, натомість безпека нашої країни в світі – залишається великою проблемою, вагу якої не завжди усвідомлює звичайний громадянин. Важливу роль в процесі розуміння цієї проблеми відіграють засоби масової інформації, а також польська школа.

Події 11 вересня 2001 року дали можливість зрозуміти, що забезпечити безпеку громадянам в ХХІ столітті – це найголовніше завдання. Ми мусимо підготувати суспільство протистояти таким загрозам як: міжнародний тероризм, організована злочинність, стихійні лиха, загроза природному середовищу. Молоде покоління має знати і уміти запобігати цьому ще зі школи. Наша освітня програма є складовою цієї підготовки.

Вже в 2002 році нашу країну поглинули дебати щодо членства в Європейському Союзі. Ціль цієї програми: одержання в 2004 році позитивного результату на референдумі. Варто зазначити, що такі історичні дати як 1989 рік – початок набуття суверенітету; 1999 – рік вступу до НАТО, а також 2004 – рік очікуваного вступу до ЄС визначають одні з найважливіших подій в історії Польщі. І, звичайно, членство в НАТО без членства в Європейському Союзі було б неповним досягненням стратегічних цілей Польщі. Тепер люди самі розуміють всю повноту значення вступу до Альянсу.

Підсумовуючи, варто зазначити, що освітня програма «Польща в НАТО» вписується в діяльність нашої країни, спрямовану на поширення серед молодої частини суспільства суттєвих суспільних здібностей, які уможливлюють функціонування в умовах демократичного суспільства, вільного ринку і яка мусить бути підготовленою до глобальних викликів ХХІ сторіччя.

Програма в контексті освітньої реформи

-   Має врахувати міжнародний і європейський виміри навчання;

-   Є програмою освіти щодо безпеки де інтеграція до НАТО і ЄС мають стати домінантою програми;

-   Має допомогти зрозуміти важливі міжнародні проблеми, зокрема, ставлення до участі в міжнародних операціях, що має бути враховане в новому розумінні освіти щодо безпеки;

-   Має врахувати виховну функцію та засоби програмування навчання та педагогічні новації;

-   Має бути міждисціплиплінарною та бути компонентом інших програм і наук – глобальних, політичних, європейських, військових, тощо.

Цілі програми

Пов’язані з її навчальним контекстом і мають:

-   сприяти розумінню місця і ролі країни в системі колективної оборони і міжнародної безпеки, розумінню місії і засад діяльності сучасного НАТО в контексті поступової інтеграції України;

-   сприяти поширенню стверджень про демократичність проєвропейських засад.

Названі цілі навчальних програм мають бути враховані в курсі, що пропонується, лекціях, обговореннях ,тощо.

Адреса і партнери програми

Включають навчальні, зокрема, військові заклади, розраховані на створення та діяльність груп мультиплікаторів викладачів, консультантів, методистів, експертів, лекторів тощо.

Програма орієнтована також на адміністративні структури, які мають відношення до освіти та в рамках партнерських програм зацікавлені брати участь в її реалізації, зокрема, підтримати її інформаційно, фінансово (надання грантів) і організаційно та сприяти розвитку всебічних зв’язків. До них відносяться: Міністерство освіти, Міністерство оборони, МЗС, ЗМІ тощо.

Структура програми

Має реалізуватися комплексно і складається з кількох компонентів, що взаємопов’язані:

-  Компонент 1: освітній пакет документів і інформації;

-  Компонент 2: група фахівців, тренерів, викладачів, консультантів з питань безпеки та НАТО;

-  Компонент 3: викладачі, консультанти навчальних закладів, лектори, інспектори з питань

освіти, методисти, представники місцевих структур;

-  Компонент 4: заходи та діяльність з зазначеною тематикою:

а) анкетування, конкурс із зазначеної тематики;

б) освітні проекти;

в) обговорення, семінари.

Напрямки програми

Перший – стосується діяльності НАТО: історії, механізмів функціонування, завдань та структури.

Другий - пов’язаний з процесом інтеграції.

Вони реалізуються також в рамках кількох учбових програм, предметів і дисциплін, тематика яких має бути врахована, визначена і повинна включати:

-   матеріали на тему співробітництва;

-   опис освітньої програми;

-   сценарії лекцій, учбових тем з різних дисциплін та освітніх проектів;

-   додатки (інформаційні матеріали, документи, словники термінів, календарі подій, бібліографія, мапи).

Принципи та способи реалізації програми

-   Програма орієнтована на весь навчальний заклад;

-   має врахувати можливості всіх дисциплін, що викладаються, а також всі навчальні програми ,весь викладацький та виховний склад закладу.

Методи навчання

-               Лекція (виступ), презентація, що має бути інтерактивними;

-               опитування, виступи, відповіді - включають активні методи навчання (презентації, дискусію, аналіз текстів, документи, географічні мапи, ситуативний підхід, події, ігрові рішення, дебати, мозкові штурми, таблиці, схеми, освітні проекти).
Гармонограма прикладу реалізації освітньої програми «Польща в НАТО»
на лекційних та позалекційних заняттях
$IMAGE1$
Схема реалізації освітньої програми Польща в НАТО
Реалізація освітньої програми «Польща в НАТО» – ключові питання
Програма Польща в НАТО в системі документів регулюючих діяльність школи

Місце освітньої програми «Польща в НАТО»

в навчальних і виховних програмах школи

Місце освітньої програми «Україна - НАТО»

в навчальних і виховних програмах школи
Реалізація освітньої програми «Україна – НАТО» – ключові питання
 Ключові теми навчання в реалізації освітньої програми «Україна – НАТО»
 

Фактори розколу союзу держав-переможців у ІІ Світовій війні і переходу

до протистояння схід - захід

Протистояння між СРСР – США, Великобританією

і втягування в стан Холодної війни

Період формування НАТО

1945 – 1949 р.р.

Північноатлантичний договір

підписаний у Вашингтоні 4 квітня 1949р. (10 країн Європи + США і Канада)
Що таке НАТО?

Базові характеристики процесу розширення НАТО

й основні мотиви запрошення нових членів
Міжнародні організації Європи
Категорія: Мои статьи | Додав: kartashova (22.11.2008)
Переглядів: 2873 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
А вот хрен ли ты нас не поддержал в воскресенье?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Copyright Lkartashova © 2017